Algemene voorwaarden
AlgemeenInterticket is actief met de platforms TrueTickets en klassiekemuziek.nl, en verkoopt als agent (tussenpersoon) tickets voor evenementen, in opdracht van organisatoren. Interticket organiseert zelf geen evenementen en is niet verantwoordelijk in het geval van een geschil tussen bezoeker en organisator.
Interticket is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 30196833. Vestigingsadres: Zielhorsterweg 71, 3813 ZX Amersfoort, bereikbaar via service@truetickets.nl of service@klassiekemuziek.nl.
Een reservering is een overeenkomst tussen organisator en bezoeker, waarbij deze algemene voorwaarden van toepassing zijn. Ook kunnen aanvullende voorwaarden van de organisator van toepassing zijn.
BevestigingNa het reserveren verschijnt de reservering in beeld, met een reserveringsnummer. Noteer deze in uw agenda, bij de datum van het evenement. We versturen gelijk na het reserveren een bevestigingsmail. Kijk eerst bij ongewenste post als u deze niet ontvangen en neem anders contact op. Via de bevestigingsmail heeft u vanaf ongeveer een week voor het evenement toegang tot het e-ticket. Rond die tijd sturen we ter herinnering een mail dat u het e-ticket kunt openen en/of printen. Bij geplaceerde evenementen worden daarop uw rij- en stoelnummer(s) vermeld. Neem zelf tijdig contact op als u geen toegang heeft tot uw e-ticket. Als u contact opneemt via het contactformulier ontvangt u direct een automatische reactie per email met de actieve reserveringen op het ingevulde emailadres.
Annulering door de organisatorDe organisatie is gerechtigd om de overeenkomst met de bezoeker te ontbinden. Indien de overeenkomst met de bezoeker wordt ontbonden of indien een evenement wordt geannuleerd of niet kan plaatsvinden is de organisatie in geen geval aansprakelijk.
De organisator is in geval van overmacht, weerswaarschuwingen en epidemieën, niet gehouden om de betaalde ticketprijzen te restitueren. Indien de bezoeker vanwege de bovengenoemde omstandigheden niet kan of wil komen, komt dit voor eigen rekening.
Indien een evenement niet kan doorgaan wegens de afwezigheid van de artiesten, musici of sprekers als gevolg van overmacht, weerswaarschuwingen en epidemieën, dan is de organisator gerechtigd om de overeenkomst met de bezoeker te ontbinden. In dat geval wordt de ticketprijs niet gerestitueerd.
Wanneer de organisator desondanks besluit tot gehele of gedeeltelijke teruggaaf van de ticketprijs, of een alternatief aanbod doet, zal Interticket de organisator hier bij assisteren.
Annuleren, doorverkopen en verantwoordelijkhedenVoor reserveringen met betaalwijze automatische incasso geldt doorgaans een bedenktijd van 3 dagen (72 uur), waarin u zelf de reservering kunt annuleren via de link in de bevestigingsmail. Deze bedenktijd is niet van toepassing als het evenement binnen een week plaatsvindt. Na deze termijn is annulering niet meer mogelijk, ongeacht de omstandigheden, zoals verhindering, gemiste bevestigingsmails of e-tickets, of te late aankomst. Ook weersomstandigheden en verkeersvertragingen bieden geen grond voor restitutie of annulering, tenzij de organisator besluit de overeenkomst te ontbinden.
Interticket en de organisator beoordelen samen in welke gevallen coulance mogelijk is. In specifieke gevallen kan bijvoorbeeld een ruiling naar een andere datum of locatie binnen een reeks concerten worden aangeboden.
Wat betreft doorverkoop is het niet toegestaan om tickets aan te bieden via externe platforms zoals Marktplaats, om te voorkomen dat kopers mogelijk worden misleid door malafide verkopers. U mag uw tickets echter wel binnen uw eigen kring doorverkopen of weggeven. Desgewenst kan de klantenservice de tenaamstelling op het ticket aanpassen.
Wij raden u aan om vlak voor vertrek de aanvangstijd en locatie van het evenement te controleren, aangezien deze nog kunnen wijzigen. De organisator informeert u hierover vooraf via e-mail en/of in het e-ticket. Houd er echter rekening mee dat de organisator niet aansprakelijk is als u deze berichtgeving mist.
BetalingWanneer er via automatische incasso afgeschreven wordt gebeurt dit naar rekeningnummer NL59 RABO 0360 2705 73 t.n.v. Interticket, onder vermelding van het reserveringsnummer. Het incassant ID van Interticket is NL92ZZZ301968330000. Wanneer de betaling niet slaagt laten wij dit per email weten en wordt de levering van e-tickets onderbroken, ook voor andere reserveringen, totdat de gehele betalingsachterstand voldaan is. Betalingen worden altijd verrekend met de oudste niet betaalde reservering. Let op dat het storneren van een incasso niet geldt als annulering, de betalingsverplichting blijft bestaan. De betalingstermijn van 'reserveringen' is 14 dagen na onze eerste incassopoging of uiterlijk voor aanvang van het evenement bij andere betaalwijzen.
Privacy Statement
Onderstaande privacyverklaring is van toepassing op reserveringen geplaatst vanaf 25 mei 2018 via de platforms TrueTickets of Klassiekemuziek.nl. Interticket handelt als verantwoordelijke bij de verwerking van persoonsgegevens zoals beschreven in deze privacyverklaring.
Verwerking persoonsgegevensInterticket verzamelt in beginsel persoonsgegevens die u aan ons doorgeeft bij het plaatsen van een reservering voor een concert of evenement. De gegevens die u invult bij het reserveren worden onderscheiden in twee delen:
Deel 1: persoonsgegevens zoals naam, adres, emailadres en rekeningnummer. Uw voor-en achternaam en uw woonplaats worden gedeeld met de organisator, ten behoeve van handmatige controle bij de toegang tot een evenement. Overige gegevens worden niet gedeeld met de organisator, tenzij u hier expliciet toestemming voor heeft gegeven of er een duidelijke aanleiding voor is, b.v. het toesturen van (merchandise)producten, een aanmelding als Vriend of Member van de uitvoerende in kwestie en/of het rekening houden met dieetvoorkeuren of lichamelijke beperkingen in de voorbereiding op het evenement in kwestie. Persoonsgegevens worden verzameld met als doel:
- een betaaltransactie uit te voeren in verband met de reservering van een ticket voor een evenement
- de levering van een e-ticket, die dient als toegangsbewijs
- aanvullende dienstverlening, behorende bij deze levering, denk aan de verzending van service-mails m.b.t. tot een evenement
Deel 2: aanvullende gegevens die u invult in een eventuele tweede stap van de reservering zijn specifiek gericht op uw aanwezigheid tijdens het evenement en worden dan ook gedeeld met de organisator. Na afloop van het evenement worden 18 maanden bewaard door Interticket. Door de organisator worden de gegevens na afloop vernietigd.
Gegevens worden uitsluitend gebruikt door Interticket en/of de organisator en nooit ter beschikking gesteld aan of doorverkocht aan derden.
NieuwsbrievenTrueTickets verkoopt kaarten voor diverse artiesten en organisaties. Wanneer u voor het eerst reserveert wordt u automatisch geabonneerd op onze nieuwsbrief, om u te informeren over evenementen, gerelateerde producten en wervingsacties van deze artiesten en organisaties. Via de link onder in elke nieuwsbrief kunt u zich op elk moment weer afmelden. Dit is ten allen tijde ook mogelijk via een bericht aan service@truetickets.nl of service@klassiekemuziek.nl. U ontvangt dan nog wel praktische informatie over evenementen waar u voor heeft gereserveerd.
Gegevens over uw voorkeurenInterticket kan van u gegevens bewaren over interesses die wij afleiden uit uw interactie met ons, om u een betere service te verlenen en om u te voorzien van meer gerichte informatie.
CookiesCookies zijn kleine tekstbestanden die bepaalde gegevens bevatten die door uw browser worden opgeslagen op de harde schijf van uw computer en zorgen ervoor dat u gemakkelijker en sneller kunt surfen over het web, omdat eerder bezochte websites uw computer al 'kennen'. Vrijwel alle toonaangevende websites maken gebruik van cookies om het internetverkeer te optimaliseren. Bij uw bezoek aan onze website wordt een cookie geplaatst met als doel u passende aanbevelingen te kunnen doen en om statistische gegevens te verzamelen over de belangstelling voor het betreffende evenement.
InzageWanneer u inzage wilt in de persoonsgegevens die wij van u bewaren, uw gegevens wilt laten corrigeren of wanneer u wilt dat uw gegevens na gebruik gewist worden kunt u een verzoek hiertoe indienen via service@truetickets.nl of service@klassiekemuziek.nl.